čtvrtek 15. února 2018

CHUEN


Jsem Chuen (ču en), k vašim službám,
královský žertéř a šašek kosmického dvora.
Jsem stužka, která vychází z veselého srdce
a šikovně se proplétá goblénem kosmické hry.
Hned pochopíš, jak je tvé drama přehnané,
když přitlačím ti nos k okennímu sklu
kosmického vtipu Brahmy!

Jsem pojistný ventil a felčar jménem humor.
V jediném okamžiku ti moje nespoutaná nátura
nastaví zrcadlo tvých sebeklamů.
Říká se o mně, že s pomocí tvých přemoudřelých výroků,
jak by měl život vypadat, ti nastavuji nohu:
"Měl bych-musím-mám být tvrdý!"
Mám za úkol házet ti klacky pod nohy,
aby ses naučil se sobě vysmát.
Je to opravdu k popukání, to ubohoučké divadlo,
jež hraješ ty, kdo něco v kosmu znamená.

Nevinné, důvěřivé, kouzelné dítě
přináší bezpečí v čistotě upřímných srdcí.
Otevírá branku do posvátné zahrady kdysi zapomenutých přání,
kde z radosti a čirého bytí se staví od základu po střechu.

Jsem smích, údiv a radost, požehnání v tvém oku.
Jako spontánní, nevyzpytatelný chlapík, taškář
dávám ti smysl pro humor:
jsem lupa, která zvětšuje tvou malichernost.
Za všemi klamy a mamy ti nabízím ...
něco nového!

Se zlomyslnou rozkoší ti v lejstrech dělám pořádek,
abys nic nenašel na svém místě,
logické spisy nejhlouběji zaštrachám
a na tvůj psací stůl dám komedii.

V prázdné pompě moje síla není,
jsem nevyzpytatelný, spontánní,
má síla tkví v improvizaci,
uzdravuji ze smrtelné vážnosti.
Nebeský kvas ti, člověče,
do pozemského těsta přináším.
Se mnou budeš klam a mam lépe snášet,
než uvolníš se natolik, aby ses vtipu uměl smát.

Z knihy: Mayské Orákulum - Návrat ku hvězdám (Ariel Spilsbury a Michael Bryner) - Malý kouzelník

Žádné komentáře: