čtvrtek 13. července 2017

DOBRO A ZLO


Co když je všechno jinak, než se na první pohled zdá? Stačí jen změnit úhel pohledu.


Na úvod krátce pohovořím o sobě. Brzy oslavím půl století své existence na Zemi, tak budu trošku bilancovat. Jako duše jsem si zřejmě zvolila náročnější úkoly ve škole života a prvních 40 let byl pro mě očistec plný slz. A protože všechno má svůj čas, ve 40 letech jsem si řekla, dost bylo slz, nyní je čas se smát, a rozhodla jsem se žít dalších minimálně 40 let šťastně, aby došlo k vyrovnání. Od té doby se můj život začal měnit k lepšímu.

Dětství, dospívání i první manželství jsem měla velmi těžké a složité. Chudoba, rodiče ke skleničce alkoholu neměli daleko a tatínek despotické nátury. Největší dar, který mě rodiče dali, byl ten, že mě "nevychovávali". Vyrostla jsem jako „dříví v lese“. Již jako dítě jsem se naučila být sama sebou a být odpovědná za svůj život. Miluji svoje rodiče a jsem jim velmi vděčná za to, jací byli a jací jsou.

V den mých osmnáctých narozenin jsem se od rodičů odstěhovala. Ve 20 letech jsem se vdala, měla syna a tři roky poté dceru. Ve 40 letech jsem se rozvedla. Můj první manžel byl pro mě velký učitel. Byl o dvacet let starší než já a život s ním mě mnoho naučil. Našla jsem sama sebe, svoji hodnotu jako ženy a otevřela svoje srdce. I jemu jsem velmi vděčná za to jaký byl, že mě nedával téměř žádnou lásku a také za to, že naše děti "nevychovával", jako v mém případě moji rodiče. Na výchovu dětí jsem byla téměř sama. Jejich dětství a dospívání shrnu jen pár slovy, neboť slova nemohou vystihnout prožitou bolest a emoce. Drogy, kriminalita, závislosti a mnoho jiných „negativních“ zkušeností, tímto si prošel můj syn. Dcera měla od 14 let vztahové problémy s láskou, která trvala 6 let. Bylo to její velmi bouřlivé období, těžké pro nás obě.

Život mě naučil, že pokud si myslíš, že jsi na dně, tak věř, že klesneš ještě hloub. Pokud si myslíš, že jsi u konce svých sil, tak věř, že jich máš ještě sedmkrát víc. Pokud si myslíš, že jsi na konci cesty, tak jsi na ní ještě nevkročil. Naučila jsem se věřit, nikdy se nevzdávat a odpouštět. Život je dokonale nádherný i dokonale hrozný, dokonale milosrdný i dokonale nemilosrdný. Neexistuje nic jiného než dokonalost přítomného okamžiku. Je to naše volba, jak ji prožijeme. Přijmutím jedné polarity životní zkušenosti dáme šanci projevit se té druhé. Společně tvoří celek. Přestat s životem bojovat. Tím dojde k rovnováze, harmonii a hlubokému vnitřnímu klidu duše. Životní zkušenost došla svého naplnění a může odejít.

Na svém blogu nabízím pomoc, podporu, radu a povzbuzení. Budu se snažit, jak nejlépe dovedu, aby se prostřednictvím mých slov stal váš život krásnějším a šťastnějším.

S láskou
  Monika Serafina Adamcová





Žádné komentáře: