neděle 13. srpna 2017

JAK SE ZBAVIT STAROSTÍ A ZAČÍT ŽÍT

2. ČÁST

 Základní postupy při analýze starostí

Jak analyzovat a řešit problémy způsobující starosti


Naučíme se tři základní kroky analýzy problémů:
  1. Zjistit si fakta - přesně si zapsat, co mi dělá starosti
  2. Analyzovat fakta - zapsat si, co s tím mohu dělat
  3. Dojít k rozhodnutí a podle tohoto rozhodnutí jednat
"Šest věrných mužů slouží mi (vše, co vím, od nich mám);
jejich jména jsou: Co, Kdo, Kdy a Proč a Jak a Kam."
(Rudyard Kipling)

Zmatek je hlavní příčinou starostí. Polovina všech starostí na světě vzniká tak, že se lidi snaží rozhodovat dříve, než mají dostatek informací, na kterých by mohli své rozhodnutí založit.

"Pokud mám problém, který budu muset vyřešit příští úterý ve tři odpoledne, odmítám ho až do úterka jakkoli řešit. Místo toho se soustředím na získávání všech údajů, které se problému týkají. Nedělám si starosti, sháním fakta. A když se mi podaří sehnat všechna, pak se v úterý problém většinou vyřeší sám." (Herbert E. Hawkes)

Neschopnost dojít k nějakému pevnému rozhodnutí, neschopnost přestat chodit stále dokolečka, dohání lidi k nervovým zhroucením a životu, který je pro ně peklem. Jakmile jednou dospějete k rozhodnutí a máte je začít provádět, zapomeňte absolutně na veškerou úzkost a starost o výsledek, začněte jednat. Nevracejte se ke svému rozhodnutí a nesnažte se ho předělat. Nezačněte váhat, strachovat se a znovu všechno probírat.

Jak se zbavit poloviny svých starostí v práci


Když cítíte vy nebo někdo z vašich společníků nutkání dělat si s něčím starosti, napište si následující otázky a odpovědi na ně:
  1. Jaký mám problém?
  2. Co je příčinou problému?
  3. Jaká jsou možná řešení?
  4. Které řešení je to nejlepší?

(Z knihy: Jak se zbavit starostí a začít žít - Dale Carnegie)

Žádné komentáře: